Find svaret
Spørgsmål / Svar
Her har vi samlet de spørgsmål, vi ofte får i supporten.
Finder du ikke et svar på dit spørgsmål, kan du sende en mail til [email protected]
Du kan også hente vores PDF vejledning her:
Finder du ikke et svar på dit spørgsmål, kan du sende en mail til [email protected]
Du kan også hente vores PDF vejledning her:
Write your awesome label here.
Jeg har købt kurset, men ikke modtaget nogen mails?
Når du betaler et kursus med dit betalingskort, er systemet sat op til at sende dig en eller flere mails.
Tjek dit spam-filter
Hvis du ikke modtager en eller flere af disse mails, skal du altid starte med i kigge efter en mappe i dit mailprogram til uønsket post. Den hedder typisk noget med "Spam", "Uønskede mails" og lignende.
Skrevet forkert mailadresse
Hvis du ikke modtager nogle af disse mails og ikke kan finde dem i spam-mappen, kan det være fordi, du har tastet en forkert mailadresse, da du bestilte kurset/prøven. Du kan selv tjekke, om du er oprettet med din korrekte mail i systemet ved at gå ind på kursusportal.dansksejlunion.dk og trykke på "Glemt kodeord", når du forsøger at logge ind. Her indtaster du din mailadresse, og hvis du ikke findes i systemet, får du beskeden "Ikke fundet".
- Først får du en ordrebekræftelse på, at du har købt kurset eller prøven.
- Hvis det er første gang, du bruger systemet, får du så en mail med et link til at oprette dit password, så du kan logge ind og se dine kurser.
- Til sidst kommer en velkomst mail til det kursus eller den prøve, du har købt med et link til oversigten over dine kurser.
Tjek dit spam-filter
Hvis du ikke modtager en eller flere af disse mails, skal du altid starte med i kigge efter en mappe i dit mailprogram til uønsket post. Den hedder typisk noget med "Spam", "Uønskede mails" og lignende.
Skrevet forkert mailadresse
Hvis du ikke modtager nogle af disse mails og ikke kan finde dem i spam-mappen, kan det være fordi, du har tastet en forkert mailadresse, da du bestilte kurset/prøven. Du kan selv tjekke, om du er oprettet med din korrekte mail i systemet ved at gå ind på kursusportal.dansksejlunion.dk og trykke på "Glemt kodeord", når du forsøger at logge ind. Her indtaster du din mailadresse, og hvis du ikke findes i systemet, får du beskeden "Ikke fundet".

Jeg har købt kurset, men kun modtaget en ordrebekræftelse?
Når du betaler et kursus med dit betalingskort, er systemet sat op til at sende dig en eller flere mails.
Tjek dit spam-filter
Hvis du modtager ordrebekræftelsen, men ikke velkomstmailen til kurset, skal du først tjekke, om mappen i dit mailprogram til uønsket post. Den hedder typisk noget med "Spam", "Uønskede mails" og lignende.
Har du valgt "Faktura til klub"?
Hvis du betaler med betalingskort, sender systemet din velkomstmail umiddelbart efter ordrebekræftelsen. Vælger du i stedet "Faktura til klub" når du afgiver din ordre, vil du først få din velkomstmail, når vi har behandlet ordren og sendt fakturaen afsted (dette står også der hvor du vælger "Faktura til klub"). Tager typisk 1-2 hverdage.
Har du oprettet dig som bruger, så prøv at logge ind
Selvom du ikke kan finde din velkomstmail, kan du godt logge ind og se dine købte kurser/prøver. Så hvis du allerede er oprettet som bruger, anbefaler vi dig at logge ind på kursusportal.dansksejlunion.dk hvor du får vist en oversigt over dine kurser, når du logger ind.
- Først før du en ordrebekræftelse på, at du har bestilt kurset
- Hvis det er første gang, du bruger systemet, får du så en mail med et link til at oprette dit password, så du kan logge ind og se dine kurser.
- Til sidst kommer en velkomst mail til det kursus eller den prøve, du har købt med et link til oversigten over dine kurser.
Tjek dit spam-filter
Hvis du modtager ordrebekræftelsen, men ikke velkomstmailen til kurset, skal du først tjekke, om mappen i dit mailprogram til uønsket post. Den hedder typisk noget med "Spam", "Uønskede mails" og lignende.
Har du valgt "Faktura til klub"?
Hvis du betaler med betalingskort, sender systemet din velkomstmail umiddelbart efter ordrebekræftelsen. Vælger du i stedet "Faktura til klub" når du afgiver din ordre, vil du først få din velkomstmail, når vi har behandlet ordren og sendt fakturaen afsted (dette står også der hvor du vælger "Faktura til klub"). Tager typisk 1-2 hverdage.
Har du oprettet dig som bruger, så prøv at logge ind
Selvom du ikke kan finde din velkomstmail, kan du godt logge ind og se dine købte kurser/prøver. Så hvis du allerede er oprettet som bruger, anbefaler vi dig at logge ind på kursusportal.dansksejlunion.dk hvor du får vist en oversigt over dine kurser, når du logger ind.
Jeg har ikke bestået prøven, da der var fejl i spørgsmålene?
Send en mail til [email protected] og beskriv tydeligt:
Hvilken prøve har du taget?
Hvad var hele spørgsmålet, du mener, der er fejl?
Hvad består fejlen i?
Hvad skulle der stå i stedet?
Meget gerne med et billede af spørgsmålet, så vi kan finde det i systemet.
Vi kigger så på din anmodning og tilretter hurtigst spørgsmål, hvor vi er enige i, at det er en fejl. Hvis dette spørgsmål er udslagsgivende for, om du har bestået en prøve, kan vi tilrette din score, så du består prøven som fortjent.
Hvilken prøve har du taget?
Hvad var hele spørgsmålet, du mener, der er fejl?
Hvad består fejlen i?
Hvad skulle der stå i stedet?
Meget gerne med et billede af spørgsmålet, så vi kan finde det i systemet.
Vi kigger så på din anmodning og tilretter hurtigst spørgsmål, hvor vi er enige i, at det er en fejl. Hvis dette spørgsmål er udslagsgivende for, om du har bestået en prøve, kan vi tilrette din score, så du består prøven som fortjent.
Jeg er dumpet prøven og vil gerne købe et nyt forsøg?
Når du dumper en prøve, sender systemet dig automatisk en mail med link til at købe en kopi af prøven, der hedder noget med "ANDET FORSØG" i navnet. Du køber altså på den måde adgang til en ny prøve, der er en tro kopi af den første, men hvor du ikke har brugt dit forsøg endnu.
Du kan også købe andet og tredje forsøg til prøverne ved klikke på "Forside" lige over kursusoversigten:
Du kan også købe andet og tredje forsøg til prøverne ved klikke på "Forside" lige over kursusoversigten:

Jeg er ordblind, kan jeg få ekstra tid?
Hvis du er ordblind, har vi lavet en udgave af prøverne, hvor der er tillagt ekstra tid. Husk at du skal aftale med din underviser eller censor, hvis du køber en ordblinde-prøve, så du kan dokumentere, at du er ordblind til dem.
Du finder Ordblinde prøver ved at klikke for "Forside" lige over kursusoversigten på kursusportal.dansksejlunion.dk
Du finder Ordblinde prøver ved at klikke for "Forside" lige over kursusoversigten på kursusportal.dansksejlunion.dk
